Alkukeväästä 2014 maaliskuussa päätin haluavani laihdutusleikkaukseen. Lukuisista jojolaihdutuksista huolimatta olin 150 kiloinen väsynyt ja haluni menettänyt 24 vuotias. Isäni lupasi kustantaa minulle vatsalaukun ohitusleikkauksen yksityisellä puolella ja olinkin jo saanut hyväksyvän päätöksen eräältä Latvialaiselta klinikalta. Päätin kuitenkin, etten pysty ottamaan tätä rahaa vastaan isältäni. Puhutaan kuitenkin n. 8000 eurosta. Näin päätin varata ajan kunnalliselle lääkärille.

Kunnallinen lääkäri puolsi leikkausta ja laittoi minulle lähetteen sisätautipoliklinikalle. Tässä välissä kävin myös sydänkäyrässä, sekä verikokeissa, joissa kaikki oli kunnossa. Toukokuun lopulle sain kutsun sisätautien poliklinikalle, sekä ravitsemusterapeutille. Molemmat yrittivät selvittää kuinka tosissani olen leikkauksen suhteen ja tunsin olevani piinapenkissä. 

Sain paikan syksyllä alkavasta laihdutusryhmästä. Tämä oli mielestäni ristiriitaista, sillä leikkaukseen päästäkseni minun tulee osoittaa, että pystyn muuttamaan ruokailutottumuksiani, sekä laihtumaan reilusti 10 viikon enen aikana. Mutta jos laihtuisin kunnolla, niin pääsisinkö enää edes leikkaukseen? 

Sitten vain odottelin, kunnes lokakuun alussa postista kilahti kutsu ryhmän ensimmäiseen kokoukseen. Olin todella innoissani, oikeastaan niin innoissani, että epähuomiossa missasin ensimmäisen kokouksen , sillä olin menossa vääränä päivänä sairaalaan. Onneksi ensimmäisessä kokouksessa ei tapahtunut mitään järkyttävän oleellista.

Toisessa eli minun ensimmäisessä kokouksessa  meidät punnittiin ja kävimme yleisiä ihjeita dieetin varalle. 

-kasviksia saa syödä 500g päivässä pussien ohella. Ei kuitenkaan esim. Bataattia tai perunaa.

- vähäkalorisia makeutusaineita, light juomia, sokerittomia limuja saa käyttää. Lisäksi <10kcal mehukeittoa saa juoda 4dl päivässä. 

- lisäksi päivässä tulee nauttia 20g lisäproteiinia, eli ruokia seuraavasta taulukosta 

1414050781921-normal.jpg

Pahoittelut järkyttävän huonosta kuvalaadusta. Kun keksin miten saan muokattua blogia puhelimella, niin saan vähän parempia kuvia:)

Näillä mennään!